Ga naar de inhoud
Home » Klantcases » Hoshizaki Europe B.V.

Hoshizaki Europe B.V.

    Hoshizaki, wereldwijd marktleider op het gebied van koel- en vriesapparatuur, heeft in 2018 een beroep gedaan op de kennis van Candor M&C. Een jaar eerder had het bedrijf een nieuw IT-systeem geïmplementeerd, maar hiermee ervaarden zij aanzienlijke operationele problemen. Door middel van een grondige aanpak heeft Candor M&C deze problemen effectief opgelost.

    Knelpunten & structurele oplossingen

    Het doel van het nieuwe IT-systeem was een gestroomlijnde en overzichtelijke afhandeling van bedrijfsprocessen. Na de implementatie van het systeem ontstonden er echter een verscheidenheid aan knelpunten. Zo bleek er onder andere onduidelijkheid te bestaan over werkafspraken. Deze problemen waren er bij alle locaties in Europa en op het Europese hoofdkantoor.

    Om de verschillende problemen bij de kern aan te pakken, bestond de benadering uit een inventarisatie en consolidatie van alle obstakels. Er waren structurele oplossingen nodig in plaats van ad-hoc reacties. Met dit in het achterhoofd heeft Candor M&C diverse interventies geadviseerd én geïmplementeerd. Hierbij is recht gedaan aan de behoeften van de vestigingen in alle 9 Europese landen. Hierdoor zijn de operationele problemen opgelost en is daarbovenop een efficiency slag gemaakt.

    Nieuwe bedrijfsprocessen

    Verder had Hoshizaki op dat moment nog geen concrete processen voor hun beheersafdeling waar alle knelpunten en problemen binnenkwamen. Dit was van negatieve invloed op het afhandelen van vragen en klachten, het uitzetten van taken en het opvolgen van projecten. Om het op te lossen heeft Candor M&C een geïntegreerd ticketsysteem opgezet, inclusief processen en werkinstructies. Het resultaat was een centraal platform waar alle processen gestructureerd werden bijgehouden en afgehandeld.

    Aanbeveling