Ga naar de inhoud
Home » Klantcases » Dar

Dar

    Dar zag volop kansen voor het stroomlijnen van bedrijfsprocessen tussen meerdere afdelingen. Hierbij was het doel helder; het tot elkaar brengen van afdelingen ter verbetering van de samenwerking en prestaties. Om dit te bereiken waren er duidelijke werkafspraken en -instructies nodig. Candor M&C heeft dit op een resultaatgerichte manier weten te realiseren.

    Analyse & procesoptimalisatie

    Op het moment dat Candor M&C met Dar rond de tafel ging zitten, kampte het afvalbedrijf met interne miscommunicatie. Er was sprake van frustraties over de samenwerking tussen afdelingen, wat ten koste ging van de werksfeer en de resultaten. Dit moest bij de kern worden aangepakt.

    Daarvoor diende allereerst het probleem inzichtelijk te worden gemaakt. Tijdens het in kaart brengen van de knelpunten is er zo veel mogelijk data en interpersoonlijke communicatie verzameld, waarna al deze informatie is geanalyseerd. Kritisch en objectief. Door uit te zoomen en afstand te nemen van de situatie was Candor M&C in staat om onpartijdig te oordelen.

    Toen het totaalplaatje duidelijk was, bleek dat de frustraties gevolg waren van onduidelijke afspraken en verwachtingen tussen afdelingen. De afspraken over de details van processen waren niet voldoende, wat effect had op het dagelijks functioneren. Met de hulp van Candor M&C zijn er verbeterde bedrijfsprocessen ontworpen die deze knelpunten wegnamen. Dit heeft de werkzaamheden van de afdelingen en het managementteam gestroomlijnd.

    Digitalisering van meldsystemen

    In het kader van procesoptimalisatie had Dar al een nieuw meldsysteem geïmplementeerd. Dit systeem stuurde digitaal meldingen van de klantenservice naar de andere afdelingen, zoals de afdeling Planning. Deze afdeling printte de melding op hun beurt uit en gaf het mee aan de juiste chauffeur. Dar wilde ook de laatste stap digitaliseren.

    Digitale transformatie is echter complex. Candor M&C heeft deze optimalisatie in goede banen geleid door eerst het toenmalige proces en de gewenste functionaliteiten te analyseren. Vervolgens is er beschreven welke extensies op de software nodig zijn om de gedigitaliseerde situatie te realiseren. Op basis hiervan is een selectie aan oplossingen geboden.

    Voor een optimale nazorg van de software-optimalisatie zijn verschillende handelingen verricht. Zo is er een grondige evaluatie uitgevoerd, en zijn er werkinstructies en handleidingen geschreven. Hiermee heeft Candor M&C verzekerd dat de uitgebreide digitalisatie ook in de praktijk goed uit de verf is gekomen.